Matematikan,
x zenbaki baten
n-garren
erroketa (
n orohar zenbaki osoa izanik) honela irudikatzen den eragiketa bat da:
-
-
-
![\sqrt[n]{x}](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/eu/math/5/e/4/5e4352778f3b156f05ef056f9793ec36.png)
Erroketaren emaitza edo
erroa y zenbaki bat da, zeinak hau betetzen duen:
-
![\sqrt[n]{x}=y \leftrightarrow y^n=x](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/eu/math/3/6/6/366399dbb46d7686c2f56ebb24c25b17.png)
Hau da, erroketa
berreketaren alderantzizko funtzioa da.
Erroketan,
x zenbakiari
errokizun deritzo eta
n zenbakiari
errotzaile.
Adibidez,
-
da;
betetzen baita (9 errokizuna da eta 2 errotzailea),
da;
betetzen baita (8 errokizuna da eta 3 errotzialea).
Errotzailea 2 denean,
erro karratua kalkulatzen dela esaten da eta kasu honetan errotzailea jartzea ez da beharrezkoa. Adibidez, 16 zenbakiaren erro karratua 4 da:

Errotzailea hiru denean,
erro kubikoa kalkulatzen dela esaten da. Adibidez, 125 zenbakiaren erro kubikoa 5 da:
![\sqrt[3]{125}=5](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/eu/math/8/2/6/8266a4c365453f4f116c2e8cc729ea13.png)
Propietateak
No hay comentarios:
Publicar un comentario